Bank Van Breda Deep Dive - Overname & Opvolging

Hoe kijken ondernemers & vrije beroepen naar de overdracht van hun bedrijf of zaak?

Dat was de centrale vraag van deze Bank Van Breda Deep Dive. De brochure biedt inzicht in de resultaten van een enquête over (familiale) overnames bij ondernemers en vrije beroepen. We behandelden thema's zoals opvolging, waardebepaling, externe begeleiding, en de emotionele aspecten van het overdragen van een bedrijf of zaak. Ontdek hieronder de resultaten, met telkens een woordje uitleg van een expert van Bank Van Breda Advisory.
Deep Dive - O&O (Barometer) - NL

Ondernemers en vrije beroepen werken jarenlang met passie en gedrevenheid en dan komt de dag waarop ze hun levenswerk stilaan moeten loslaten. Geen evidente stap die vaak flink wat stress en kopzorgen met zich meebrengt. Niet alleen praktisch en financieel, maar ook mentaal en emotioneel. Hoe pakken zijn hun eindecarrièreplanning aan? Wanneer zien ze zichzelf stoppen en waarom? En is stoppen wel écht stoppen, of gaan ze toch nog voor een extra hoofdstuk in hun loopbaan? 

We vroegen het een grote groep ondernemers en vrije beroepen. Deze bevraging resulteerde in enkele opmerkelijke vaststellingen.

Ontdek de resultaten

Meer over overname & opvolging?

In onze inhoudelijke informatiebrochure vindt u een antwoord op volgende vragen:                                                                   

  • Hoe verhoog ik de waarde van mijn bedrijf?
  • De mogelijke scenario's
    • Hoe verkoop ik in alle gemoedsrust mijn bedrijf?
    • Hoe draag ik mijn bedrijf binnen de familie over?
    • Hoe draag ik mijn bedrijf aan de juiste werknemer over?
  • Hoe helpt Bank Van Breda u in dit belangrijk proces?
    • met getuigenissen van klanten
2024 09 - WP O&O - NL

Wat is Bank Van Breda Deep Dive?

Bank Van Breda Deep Dive® is een marktonderzoek bij ondernemers en vrije beroepen rond diverse thema’s. De onderzoeken zijn steeds in opdracht van Bank Van Breda. We ondervragen klanten om zo een helder beeld te krijgen op hoe het thema leeft bij onze doelgroep. De onderzoeken zijn zowel kwalitatief als kwantitatief.